Referencie

REFERENCIE

REFERENCIE:

Takže strach úplne ustúpil zázrakom a dosť rýchlo to zabralo!
Ja už neviem, ale hneď po hre bol výsledok myslím, taký obrat dosť rýchly to bol. Erika

 

Ak som aj mala ťažké životné situácie - vravím: "druhí by sa už dávno zosypali" psychika je odolnejšia a to vlastné "ja" o ktorom píše Arin, cítim že sa nechce dať za nič na svete. Katka

PODNETOVÁ HRA UŽ POMÁHA DEŤOM A RODIČOM:
Hru máme od Vianoc 2015 a investíciu do nej neľutujeme. Hrajeme sa najmä so 6 ročnou dcérou na kadejaké spôsoby, ktoré si vymyslíme (klasické pexeso v ktorom dospelákov vždy nabije, skladáme si rôzne obrázky, rozprávame čo je na obrázkoch nakreslené, hrajeme sa akoby aktivity hru...), v podstate od kedy ju máme si dcéra ani iný druh pexesa na hranie z krabičky nevytiahne. Nehrajeme sa nasilu, len vtedy ak sa jej chce, vždy jej hru pripomeniem a ona sa rozhodne (keď bola "nová" hrali sme ju niekoľko dní x krát denne a chcela si to vyskúšať s každým kto k nám prišiel) A naozaj osvedčila sa nám napr. pri návrate zo škôlky ak som videla, že nie je vo svojej koži zahrali sme sa doma a boli sme iné - spokojnejšie. Teraz už bude školáčka, tak verím, že aj vďaka hre bude vedieť lepšie spracovať zmeny čo nastanú. oceňujem aj jej kvalitné spracovanie - pevnosť materiálu a to už kartičky prežili všeličo. Ďakujem za skvelé články na tejto stránke, nech sa Vám naďalej darí. Miška

P. Erika napísala o Podnetovej hre:

Aďkovi to pomohlo v tom, že prestal byť agresívny. Nemal rád školu, nenávidel ju, nevedel ísť do
školy, bál sa, takže strach, musela som s ním chodiť, lúčiť sa – čo psychologička radila neprestať. Pozerať z okna, vyprevádzať každú chvíľku, no ani neviem ako som to zvládla, ale bolo to ťažké fakt... Takže strach úplne ustúpil zázrakom a dosť rýchlo to zabralo! Ja už neviem, ale hneď po hre bol výsledok myslím, taký obrat dosť rýchly to bol...aj to vyprevádzanie, nebol v strese, tešil sa do školy, v škole mu dali pokoj, aj mi začal pomáhať, bol milý, ústretový, zlatý bol, iný bol-neviem sa ja tak vyjadriť...a ja som bola v kľude! Bol z neho odrazu iný človek!!! to sa ani nedá opísať, taký zázrak som ani ja nečakala :) a dokonca bol milo prekvapený aj tým, ako sa ten náš Tobinko - kocúrik ťahal doslova k tým kartám. A ďalej, vymyslel s tými kartami ďalšie hry!

Každopádne nezaškodí vyzdvihnúť aj prácu milých pani učiteliek, terapeutiek v centrách, kde sa zaoberajú s problémovými deťmi.

Mená DETÍ nezverejňujeme. Ďakujeme za pochopenie. Zo zlepšení máme veľkú radosť. Uvádzame niektoré z nich:
Zlepšenia:


Hrubá motorika - lepšie pohyby nohami, rovnováha, koordinácia pohybov
Jemná motorika – lepšie pohyby prstami, uchopovanie predmetov (strihanie papiera, strúhanie farbičiek, skladanie oblečenia)
Hra – začal skladať puzzle, väčší záujem o hračky, skladačky


Grafomotorika – obťahovanie tvarov, spájanie bodov, obrázkov, vyhľadávanie dvojíc
Zraková diferenciácia – cvičenia na postrehovanie rozdielov, rovnakých častí, hľadanie dvojíc
Sluchová diferenciácia – práca s obrázkom a tvorba 2-3 slovných, viet, vytlieskávanie slabík
P-Ľ orientácia – určovanie polohy predmetov v miestnosti, smerovanie a orientácia predmetov, osôb
Komunikácia - rozvoj expresívnej zložky reči, porozumenie reči, tvorenie 2,3-slovných viet, udržiavanie zrakového kontaktu, zapamätanie básničiek a pesničiek
Sebaobsluha - Obliekanie, stravovacie a hygienické návyky
Orientácie v prostredí

- Vlastné telo a osobnosť (poznávanie častí tela a ich funkcií, pocity, emocionálne zážitky)
- Fyzické prostredie (bežné každodenné prostredie a predmety, miestnosti a ich zariadenie, vonkajšie priestory dvor, záhrada, ulica, mesto, príroda)
- Sociálne prostredie (blízki ľudia, rodičia, kamaráti)


Postrehy kolegyne:
Musím skonštatovať, že raz poobede si vybral 49LLey® PODNETOVÚ_HRU sám od seba. Spýtala som sa, že čo ideme robiť. "Zajac J ma obohral len taký "džez" - za cca 15 minút mal 13 párov, ja 8 (bola som rada).

SPOMENIEME PRÍBEH: Ide o dieťa s autizmom, nehovoriace
Dokáže triediť predmety podľa farby, tvaru a veľkosti, viac toleruje prítomnosť iných v svojej blízkosti.
Darí sa mu tiež pri skladaní stavebníc, obrázkov a puzzlí.
Postrehy kolegyne: Keď hrali 49LLey PODNETOVÚ_HRU iné deti v skupine, občas sa pristavil a pozeral ako hrajú.

PRÍBEH 2: Downov syndróm
Aktuálna úroveň všeobecných rozumových schopností v pásme strednej až ťažkej mentálnej retardácie.
Zlepšenia: Rád sa zapájal do hry s 49LLey® v skupine. Hra ho zaujala, tešil sa, keď sa išla hrať 49LLey® PODNETOVÁ_HRA, zažíval pozitívne emócie a radosť z hry.
Udržanie dlhšej pozornosti pri ostatných činnostiach počas dňa, zníženie agresivity.
Nikto neprejavil agresivitu počas práce, kognitívne prejavy záviseli od úrovne IQ a od miery autizmu. S deťmi sa pracovalo len počas letného tábora.

Katka napísala:

Lipla som na tom , aby som bola milovaná, dnes na tom nelipnem ......, a pochopila som že sebaláska je veľmi dôležitá - potom aj láska k ostatným je akási iná. Ak som aj mala ťažké životné situácie - vravím: "druhí by sa už dávno zosypali" psychika je odolnejšia a to vlastné "ja" o ktorom píše Arin, cítim že sa nechce dať za nič na svete. Možno si s tým dám ešte pomôcť .  

 

 

Všetky práva vyhradené. 49LLey® 2016

Predvoľby súkromia
Cookies používame na zlepšenie vašej návštevy tejto webovej stránky, analýzu jej výkonnosti a zhromažďovanie údajov o jej používaní. Na tento účel môžeme použiť nástroje a služby tretích strán a zhromaždené údaje sa môžu preniesť k partnerom v EÚ, USA alebo iných krajinách. Kliknutím na „Prijať všetky cookies“ vyjadrujete svoj súhlas s týmto spracovaním. Nižšie môžete nájsť podrobné informácie alebo upraviť svoje preferencie.

Zásady ochrany osobných údajov

Ukázať podrobnosti